KAYAN HABERLER

Harcamalar yükseldi GSYH payı düştü


TÜİK, dün 2022 yılına ilişkin eğitim harcamaları verilerini yayımladı. Verilere göre; eğitim harcamaları 2022’de 2021’e göre yüzde 69.3 artarak 587 milyar 438 milyon TL oldu.

Harcamalar yükseldi GSYH payı düştü
Abone Olgoogle-news

Ancak harcamaların GSYH içindeki payı yüzde 4.8’den yüzde 3.9’a geriledi. Devlet eğitim harcamasının GSYH içindeki payı da yüzde 3.5’ten yüzde 3.1’e düştü. 

Öte yandan eğitim harcamalarının parasal kaynaklarının yüzde 10’u “hane halkı” tarafından ve yüzde 10.1’i de “özel tüzel kişilerden” sağlandığı kaydedildi. 

Eğitimci Özgür Bozdoğan, “Öğrenci başına yapılan eğitim harcamasının enflasyonun gerisinde kaldığını görüyoruz. Bu kaynakların yetersizliğinden değil, kaynakların kimlere aktarılacağına ilişkin siyasi bir tercih” dedi.

Hiç yorum yok

bizleri takip ettiğiniz için teşekkür ederiz